Voor marketeers - zowel B2B als B2C - is het opbouwen en onderhouden van sterke
klantrelaties een van de belangrijkste uitgangspunten. Klanten verwachten tegenwoordig
meer dan alleen een goed product (of dienstverlening). Ze willen een persoonlijke
benadering, snelle service en duidelijke communicatie. Dit is precies waar je HubSpot CRM
voor in kunt zetten. Maar wat is HubSpot CRM precies?
HubSpot CRM is een gratis en gebruiksvriendelijke tool waarmee bedrijven hun klantrelaties
effectief kunnen beheren. Het maakt deel uit van het bredere HubSpot-platform, dat ook
vele andere marketing- & salesfuncties biedt. HubSpot CRM helpt je om al je klantgegevens
centraal te beheren, van de eerste interactie met jouw merk of product tot aan langdurige
klantrelaties.
Het systeem biedt een uitgebreid inzicht in jouw klanten. In één oogopslag zie je wie je
klanten zijn, welke interacties er zijn geweest, in welke fase van de customer journey ze zich
bevinden en wat een volgende logische stap in het klanttraject kan zijn.
HubSpot CRM is meer dan alleen een database met (potentiële) klanten. Het is een krachtig
platform dat bijdraagt aan betere samenwerking tussen bijvoorbeeld marketing- en
salesteams, slimmere marketingcampagnes en een efficiënter salesproces. HubSpot CRM
biedt:
Veel marketeers lopen in de praktijk tegen dezelfde uitdagingen aan. Denk aan torenhoge
verwachtingen, slecht bijgehouden klantdata (in verschillende documenten en spreadsheets)
en een gebrekkige samenwerking tussen verschillende teams, zoals team sales en team
marketing. HubSpot CRM biedt een oplossing die dit probleem aanpakt.
Het platform zorgt ervoor dat alle klantinformatie overzichtelijk op één centrale plek
beschikbaar is, waardoor je niet langer afhankelijk bent van losse data in verschillende systemen en documenten. Dit geeft niet alleen structuur, maar voorkomt ook fouten en dubbel werk. Daarnaast bevordert HubSpot CRM de samenwerking tussen teams. Marketing en sales kunnen voortaan werken vanuit dezelfde doelstellingen, wat de onderlinge afstemming sterk verbetert. Bovendien geeft het systeem real-time inzicht in de effectiviteit van campagnes en klantinteracties. Hierdoor kunnen marketeers direct inspelen op wat wel
en niet werkt.
Een groot voordeel van HubSpot is dat je zonder investering kunt beginnen. De gratis versie
van HubSpot CRM bevat al enorm veel waardevolle functies. Denk aan:
Wanneer je bedrijf groeit, schaal je met een pro-abonnement eenvoudig op naar
uitgebreidere marketing- en salesfuncties. De data uit de gratis versie blijft beschikbaar, dus
je hoeft zeker niet opnieuw te beginnen!
Als officiële HubSpot Partner helpt ROI Online Marketing je om het maximale uit HubSpot
CRM te halen. Of je nu net begint met inbound marketing of je bestaande strategie verder
wilt optimaliseren; wij staan voor je klaar met doeltreffend advies, implementatie en
training.
Benieuwd wat HubSpot CRM voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Klaar om meer
leads te genereren en je marketinginspanningen te optimaliseren? Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek hoe wij jou kunnen ondersteunen in het realiseren van meer leads, betere klantinzichten en groei van jouw bedrijf of merk.