Voor vrijwel elk bedrijf is het tegenwoordig belangrijk om online zichtbaar en vindbaar te
zijn. Of je nu meer leads wilt genereren, betere klantrelaties wilt opbouwen of jouw merk
sterker in de markt wilt zetten - digital marketing is de sleutel tot succes. Maar wat houdt
digital marketing precies in? En hoe kan HubSpot helpen om jouw bedrijf (online) te laten
groeien?
Digital marketing is een heel breed begrip. Het omvat in principe alle online
marketingactiviteiten. Denk aan zoekmachineoptimalisatie (SEO), betaalde advertenties
(SEA), social media marketing, e-mailmarketing, contentcreatie en website-optimalisatie.
Het doel van digital marketing? Online zichtbaarheid genereren, leads aantrekken en klanten
aan je binden.
Waar traditionele marketing zich vaak richt op een breed publiek via bijvoorbeeld radio,
gedrukte media of televisie, biedt digitale marketing de mogelijkheid om gericht en
meetbaar te communiceren met je ideale klant. Door data en technologie slim in te zetten,
kunnen bedrijven gerichter adverteren en beter inspelen op de wensen en behoeften van
(potentiële) klanten. Ook biedt digital marketing veel meer analysemogelijkheden.
Binnen digital marketing is er een verschil tussen outbound en inbound marketing. Bij
outbound marketing benader je de doelgroep actief, ongeacht of ze hier op zitten te
wachten. Bijvoorbeeld via social media advertenties op Facebook, zonder dat er een
specifieke doelgroep wordt geselecteerd. Bij inbound marketing daarentegen trek je
(potentiële) klanten aan door waardevolle content te delen, zoals een blog of e-book. Deze
content beantwoordt de vragen van de doelgroep en is gericht op de zoekintentie.
Bij ROI Online Marketing geloven we sterk in de kracht van inbound marketing. En dat is
precies waar HubSpot het verschil maakt…
HubSpot is een alles-in-één platform waarmee je marketing, sales en klantrelaties effectief
kunt beheren - volledig afgestemd op de inbound marketing methode.
HubSpot biedt hiervoor verschillende tools - ook bekend als HubSpot Hubs:
Bovendien kun je met de uitgebreide analysemogelijkheden precies meten wat werkt en
waar je moet bijsturen. Van campagnes tot conversieratio’s: alles is meetbaar en inzichtelijk.
Stel, je hebt een webshop met handgemaakte sieraden en je wilt meer verkopen en ervoor
zorgen dat klanten steeds bij je terugkomen als ze op zoek zijn naar nieuwe sieraden. Met
HubSpot maak je een SEO-geoptimaliseerde landingspagina voor een nieuwe collectie,
inclusief een contactformulier voor een exclusieve early access via e-mail. Wanneer iemand
het formulier invult, ontvangt diegene automatisch een gepersonaliseerde e-mailcampagne.
De eerste mail kondigt de lancering aan, de tweede laat een selectie van bestverkochte
producten zien op basis van klikgedrag en de derde e-mail biedt een tijdelijke korting. M.b.v.
HubSpot kun je exact volgen welke sieraden populair zijn, wie je e-mails opent en welke
klanten vaker terugkeren. Zo versterk je klantloyaliteit én verhoog je de conversie.
Bij ROI Online Marketing zijn we gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitvoeren van digitale
marketingstrategieën die echt resultaat opleveren. Of het nu gaat om SEO,
contentmarketing, customer journey mapping, advertenties, leadscoring of leadgeneratie -
wij zorgen voor een aanpak die werkt. Dankzij onze uitgebreide ervaring en expertise met
HubSpot kunnen we processen voor jou automatiseren, campagnes slimmer inrichten en
zorgen dat jouw marketinginspanningen zorgen voor groei van jouw bedrijf.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij denken graag met je mee.